آمیخته بازاریابی یا 4p چیست؟
آمیخته بازاریابی یا 4pمجموعهای ازابزار بازاریابی است که هر کسب وکار ویا شرکت با استفاده از انها سعی در تحقق اهداف خود در بازار هدف دارد.
آمیخته بازاریابی یا 4pمجموعهای ازابزار بازاریابی است که هر کسب وکار ویا شرکت با استفاده از انها سعی در تحقق اهداف خود در بازار هدف دارد.
آمیخته بازاریابی (4p) شامل:
1- محصول(product):
شامل مباحثی نظیر تنوع محصول، کیفیت، طرح، مشخصات، نام تجاری، اندازه، بسته بندی، ضمانتنامه، خدمات وبازدهی، و...
2- قیمت( price) :
شامل مباحثی نظیر تخفیف، لیست قیمت، اعتبارات، مدت بازپرداخت، شرایط باز پرداخت، و...
3- مکان فروش(place) :
شامل مباحثی نظیر کانال های توزیع، پوشش بازار، موجودی محصول، حمل ونقل، محل های توزیع، انواع پایانه فروش p. o. s
4 - ترویج(promotion):
شامل مباحثی نظیر تبلیغ، فروش حضوری، پیشبرد فروش، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم، و...
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)
(دپارتمان بازرگانی)
جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.